Budai fonódó villamosközlekedés finanszírozásának és megvalósításának összefüggései

Cselőtei László Gábor (2017) Budai fonódó villamosközlekedés finanszírozásának és megvalósításának összefüggései. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Titkosítási_kérelem_CsL_2017_tavasz_Mérnök_Közg.pdf] PDF
Titkosítási_kérelem_CsL_2017_tavasz_Mérnök_Közg.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (322kB)
[thumbnail of Aláírt saj nyil.pdf] PDF
Aláírt saj nyil.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (633kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_CsL_2017_tavasz_Mérnök_Közg.pdf] PDF
Szakdolgozat_CsL_2017_tavasz_Mérnök_Közg.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (13MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban megvizsgáltam jelenlegi munkahelyem a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. által megvalósított Budai fonódó villamosközlekedés megteremtése tárgyú projekt finanszírozási és megvalósítási sajátosságait, amely európai uniós, valamint hazai forrásból került finanszírozásra. A dolgozatban kitüntetett figyelmet szántam a projekt gazdasági és közlekedésszervezői jelentőségére, mivel a beruházás megvalósítás időbeli lebonyolításában sajátos tényező volt a forrásszerkezet és az egyes forrásfajtákhoz kötött szigorú felhasználási és elszámolási rend összeegyeztetése. Főbb jellemzők bemutatásával kitértem a műszaki és közlekedésszervezési megoldásokra is. A Budai fonódó villamosközlekedés kialakítása projekt Budapest főváros elmúlt 20 évének egyik legjelentősebb felszíni, kötött pályás tömegközlekedési fejlesztése volt. A szakdolgozatomban az összetett projektlebonyolítás és finanszírozás értékelése mellett átfogó képet mutatok Budapest közlekedésszervező és közlekedési beruházó vállalatának működéséről, finanszírozási mechanizmusáról és projekt irányításának, lebonyolításának rendszeréről is egyaránt. A feladat végrehajtása közben a bemutattam projektmenedzsment jelenleg alkalmazott struktúráját, amely a kivitelezési időszakot kísérte végig. Ezt átfogóan kiegészítettem a saját tapasztalatommal, tisztáztam az elméleti modellt, majd javaslatot tettem a jövőbeli átláthatóbb és struktúrált alkalmazhatóságra egy későbbi projektben. A dolgozatban létrehoztam egy projekthatékonyság-mutatót, amely 5 szubjektív szempont szerint értékeli a projekt BKK-n belüli végrehajtását. A végrehajtás 58%-s eredményen zárt, vagyis a projekt végrehajtása alig mondható közepes színtűnek. Az értékelést elvégeztem más szempontok szerint is, amelyet grafikusan jelenítettem meg és eredményül ugyanígy közepest kaptam. A projekt bemutatásának eredményeként levonható a tapasztalat, hogy egy rendkívül bonyolult, bürokratikus rendszer (BKK-BFFH-NFM-BM) is képes megállni a helyét egy hasonlóan nehézkesen működő szervezettel, vagyis az Európai Unióval (NFM) szemben. Budapest valóban előrelépett és a lakosság egy hasznos, mindenki számára elérhető, akadálymentes, európai színvonalú szolgáltatással bővült. Létrejött az átszállásmentes kapcsolat észak és dél Buda között, tehát nincs felesleges utazási időveszteség a viszonylatok váltása közben, ráadásul az alacsonypadlós járművek beszerzésével együtt a komfort és kényelmi szempontok is a legmagasabb színvonalat hozzák. A Bem rakparti és a Széll Kálmán téri ágon és számos alternatíva jött létre a fonódó villamosközlekedés létrehozásával, vagyis Dél-Budától-Észak Budáig a 19-es és a 41-es (Bem rakparti irány), valamint a 17-es (Széll Kálmán tér felé) villamos viszonylatokkal juthatunk el. A fonódó villamoshálózat sikerességét támasztaja alá az a tény is, hogy megkezdődtek a viszonylatok északi irányba, vagyis a Külső Bécsi út irányába való meghosszabbításának tervezési feladatai, amelynek eredményeképpen még átfogóbb és nagyobb területet lefedő, észak-déli irányú, átszállásmentes kapcsolat alakulhat ki a főváros északi és déli pólusa között. Szervezeti szempontból is kézzel fogható a projekt végrehajtásának hatása, hiszen aktív projektmenedzsment képzés indult be a vállaltnál, amely a jövőbeli projektlebonyolítást helyezi egészen új perspektívába. Fokozott figyelem övezi a projekt-teamek funkció szerinti legtökéletesebb kialakítását, amelynek célja a projektek hatékonyabb lebonyolíthatóságának elősegítése.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Mérnök-közgazdász (esti) BGFMK00EPPS

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tasi Péter
NEM RÉSZLETEZETT
Pénzügy tanár

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: Budai fonódó villamos, műszaki, gazdasági, BKK
Felhasználói azonosító szám (ID): Cselőtei László Gábor
Rekord készítés dátuma: 2017. Máj. 11. 10:05
Utolsó módosítás: 2017. Máj. 11. 10:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet