Helyfüggetlen vállalkozások

Majsai Rihárd (2017) Helyfüggetlen vállalkozások. Faculty of Finance and Accountancy.

[img] PDF
Helyfüggetlen vállalkozások_MR_szakdoga_vegleges.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (3MB)

Abstract

A 21. Századra a technika fejlettsége lehetővé teszi, hogy vállalkozásunkat teljesen helyfüggetlen módon indítsuk/vezessük. Természetesen ez nem érint minden szakmát és készséget, de egyre bővül a megoldások köre, hogyan tehetjük, termékünket/ szolgáltatásunkat élvonalba az online tér segítségével. A jövő abba az irányba fejlődik, hogy olyan szakemberek segítségét kérjük adott helyzetekben/projektekben akik teljesen más országban, kontinensen, más időzónában dolgoznak és együtt dolgozzunk egy adott probléma megoldásán. Valamint az internet fejlődésével több új lehetőség is megjelent, ami lehetővé teszi, hogy vállalkozásunkat egy laptop segítségével a világ bármely pontjáról irányítsuk. Számomra a téma a mindennapi életemet foglalja magában, hiszen én is több helyen dolgoztam az üzleti életben, már tanulmányaim mellett, valamint a Team Academy szakirány segítségével a vállalkozói létforma alapszabályait, létszükségleteit is megtanulhattam. Céget alapítottunk amivel különböző projekteken dolgoztunk, így megismerve ezt. Jelenleg magánvállalkozásom keretében különböző szabadúszó (freelancer) projektekre specializálódok, főleg az online marketing és grafikai tervezés területein amiket különböző nemzetközi és magyar cégeknek végzek helyfüggetlen módon. Ez azt jelenti, hogy míg én itt dolgozom Budapesten nagyon egyszerűen kapcsolatba léphetek egy Svájci céggel aki épp új weboldalát tervezi és beszállhatok a weboldal grafikai arculatának tervezésébe teljesen remote módon. Ezeknek a projekteknek már több különböző munkaközvetítő oldal is helyet ad, ahol egy cég megtalálhatja az általa elvégezni kívánt feladathoz legmegfelelőbb embert, vagy akár egy másik céget. Az előnyök és lehetőségek tárháza ebben a korban úgy érzem felbecsülhetetlenek. Onnantól kezdve, hogy ilyenfajta módon a közép és kelet európai vállalkozók sokkal egyszerűbben léphetnek be a nyugati üzleti életbe és win-win szituációt alakíthatnak ki, mivel a nyugati vállalat egy témában jártas szakértőt kap olyan összegért, amit például saját országában nem találna. A közép európai magánvállalkozó, pedig több pénzt kaphat munkáiért, mintha az adott országban tevékenykedő cégeknek dolgozna. Valamint mivel helyhez sincs kötve nyugodtan tud olyan helyre utazni ahol az árak alacsonyabbak, mint saját országában, így még többet kihozva az általa megkeresett pénzből. Szociológiai értelemben Nyilván amikor valaki életében először kerül be megálmodott munkahelyére frissen az iskolapadból (vagy akár már iskola mellett) a kezdeti lila köd eloszlása után hamar meglátja, hogy a nagy cégeket csak a profit maximalizálása és a költségek csökkentése érdekli, minimális figyelmet fordítva a munkavállaló hangulatára, tenni akarására, fejlődni akarásának irányára. Emellett viszont látják mások online sikereit, viszont itt nincsenek tisztába a bele fektetett munka és energia nagyságával. Így hamar elveszthetik a friss dolgozók hitüket a ’kemény munkában’ és összezavarva érezhetik magukat, mert nem ilyen munkára számítottak egy diplomával a kezükben. Sokan döntenek úgy, hogy kipróbálják magukat az online térben, de csak ilyenkor ütköznek bele abba, hogy mekkora munka is igazából egy saját vállalkozást/brandet felépíteni. Többek között az is célja szakdolgozatomnak, hogy bemutassam a fényes de a sötét oldalát is egyaránt az online vállalkozások világának. És megmutassam, hogy így dolgozni sem csak az önmegvalósításról szól és hogy azt csináljuk amit szeretünk, hanem nagyon sok olyan része van amire figyelnünk kell és meg kell tanulnunk. Ez az életforma viszont jól illeszkedik a lifelong learning fogalmához. Változik az új generáció munkaigénye, amivel nem tudnak lépést tartani a cégek céges kultúrájuk kiépítésében, többek között ez is hozzájárul ahhoz, hogy a freelancer kultúra egyre jobban növekedik. Ezek mellett még milyen tényezők befolyásolják, hogy valaki elhagyja a megszokott ösvényt? Milyen lelki és anyagi problémákba ütköznek? Mik segítenek ezek áthidalásában? Milyen lehetőségek vannak ahogyan valaki neki kezdhet saját vállalkozása felépítésében? Szakdolgozatomban ezen kérdésekre keresem a választ, több helyfüggetlen vállalkozást vezető külföldi és magyar vállalkozó életútjának bemutatásával. Rendezvényeken, hallott és látott élménybeszámolókkal és videóanyagokkal, több témát és formát is érintünk ami mind segíthet abban, hogy egy sikeres vállalkozást építsünk, amit a világ bármely pontjáról irányíthatunk.

Hungarian title

Helyfüggetlen vállalkozások

English title

Location Independent Businesses

Institution

Budapest Business School

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Vállalkozás és Emberi Erőforrások Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Gazdálkodás és menedszment

Supervisors

Konzulens neveKonzulens típusaAssignment, Scientific qualification, InstitutionEmail
Tasi PéterUNSPECIFIEDTeam Coach, MTMT, PSZKtasi.peter@uni-bge.hu

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: freelance, digital nomad, online business
Depositing User: Majsai Richárd
Date Deposited: 2017. May. 17. 13:08
Last Modified: 2017. May. 17. 13:08

Actions (login required)

View Item View Item