Költséggazdálkodás egy szolgáltató cég életében

Császár Brigitta (2017) Költséggazdálkodás egy szolgáltató cég életében. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of császár_brigitta_2017jún_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
császár_brigitta_2017jún_publikus.pdf

Download (3MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Miért kedvelt befektetés a szállodaipar? Napjainkban robbanásszerű fejlődés következett be a turizmus tömegszerűvé válásával. A szálláshely igények ugrásszerűen megnőttek. Minden tudományos igényű elemzés a turizmus folyamatos, tendenciaszerű fejlődését jelzi elő. Ez biztos keresletet jelent, amit nem minden szakma mondhat el. Tehát nem egy egyszerű feladat belevágni egy ilyen vállalkozásba, sőt a fenntartása még keményebb munka. Megfelelően ki kell alakítani egy üzleti modellt úgy, hogy a bevételek fedezzék a kiadásokat, és még haszon is maradjon. Ehhez megfelelő stratégiát kell kidolgozni arra, hogy a lehető legkevesebb ráfordítással a lehető legnagyobb nyereséget lehessen elérni. Célom a szállodaipar költséggazdálkodásának elméleti ismertetése és gyakorlatban való megjelenítése. Szakdolgozatomban bemutatom a tevékenységek ellátása érdekében felhasznált „holt munka” fogalmát, a szolgáltatások ellátása érdekében felmerülő költségek csoportosítási lehetőségeit, és a költséggazdálkodáshoz kapcsolódó vezetői döntéseket. Ismertetem az általánosan felmerülő költségeket, a különböző költségszinteket, a költséggazdálkodás mutatószámait, eszközeit, valamint a költséggazdálkodás relevancia és prioritás elméletét. Az elméleti áttekintés mellett a gyakorlatban is alkalmazott módszerekre fektetem a hangsúlyt, és bemutatom, hogyan is működik ez egy adott szállodában. Mivel a vendégek kényelme és nyugalma nagyon fontos egy szállodában, így kérdőíves megkérdezés módszerét alkalmazva kiderítettem, mennyire elégedettek a nyújtott szolgáltatással az általam választott szálloda vendégei. Az eredmény alapján lehetőségeket próbáltam keresni a fejlesztésre, fejlődésre, illetve megoldást az esetleges problémákra. A befejezésben pedig egy lehetséges jövőképet szeretnék felvázolni a rövid-, illetve hosszú távú fejlesztési elképzelések alapján. A jelenleg fennálló gazdasági helyzetben a szállodáknak a sikeres és hosszú távú működéshez, illetve a profit szerzéshez szükségük van egy megfelelően kialakított marketingstratégiára, amely a vendégek elégedettségéhez vezet. A látogatók igényei folyamatosan nőnek és változnak, melyek kielégítése határozza meg egy szálloda sikerességét. Fontos, hogy a vendégek elégedetten távozzanak a szállodából, hiszen el tudják mesélni ismerőseiknek, barátaiknak, hogy milyen nagyszerűen érezték magukat az itt eltöltött idő alatt. Ez hozzájárul a Kehida Termál népszerűsítéséhez. A jó hírnév pedig az egyik legjobb és leghatékonyabb reklám. A sok vendég sok bevételt eredményez, az elégedett pedig még többet. Mutatószámok segítségével megállapítottam, hogy a szálloda teljesítményei kielégítőek, a vezetés megfelelő döntéseket hoz az eredményesség érdekében. A vállalat a gazdálkodás eszközeit megfelelően alkalmazza a feladatok elvégzése érdekében, amely hozzájárul a sikeres együttműködéshez. A vállalkozás elsődleges célkitűzései között szerepel az, hogy a tulajdonosok által a vállalkozásba fektetett pénzeszközök minél magasabb profitot hozzanak, így a nyereség eléréséhez az erőforrásokkal helyesen gazdálkodik. A gazdálkodási tevékenység ugyan folyamatos, de évről-évre van egy jól megfigyelhető logika a feladatok elvégzésében. Tervek kidolgozásával kijelölik a teljesítendő célokat, amelyeket sikeresen meg is valósít működése során. A tevékenységét folyamatosan elemezi, melyhez hasznos információt szolgáltat a belső statisztika. Olyan gazdálkodási rendszert sikerült kialakítani a szálloda vezetése során, ahol az elemzések alapján könnyen feltárhatók az eltérések, egyszerűen be lehet avatkozni, illetve ellenőrzésre és visszacsatolásra is van szükség.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Közszolgálati Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Antal Anita
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Szálloda - Szállodaipar - Hotel, költséggazdálkodás, mutatószámok, Vendégelégedettség, gazdálkodás elemzése, Kehidakustány (Zala)
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó G. Tibor
Rekord készítés dátuma: 2017. Jún. 07. 16:29
Utolsó módosítás: 2017. Jún. 07. 16:29
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/12578

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet