A logisztika és a marketing szerepe a szállodai ügyfélkiszolgálásban

Orbán Szabolcs (2018) A logisztika és a marketing szerepe a szállodai ügyfélkiszolgálásban. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of orbán_szabolcs_2018jan.pdf] PDF
orbán_szabolcs_2018jan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság a logisztika és a marketing is egy sikeres vállalat meghatározó tevékenységei közé tartoznak. A logisztikai folyamatok szakszerű feltérképezésével, a problémák feltárásával költségeket és időt lehet megtakarítani, a megfelelő marketingeszközök használatával pedig egy cég olyan versenyelőnyökre tehet szert, amelyek biztosítják számára a piacon maradást és fejlődést. Szakdolgozatom középpontjában egy szállodai szolgáltatás igénybe vétele során felmerülő elakadási pontok, kritikus esetek állnak, amelyek megoldására a logisztika és a marketing eszköztárát hívom segítségül. Az általam választott téma kifejtése előtt nagyon lényegesnek tartottam bemutatni a logisztika és a marketing sajátosságait egyaránt. Diplomamunkám három egységből áll. Az első részben a logisztikát vettem górcső alá, ahol a történelmi áttekintés után kitértem a fogalmára, céljára és a területeire egyaránt. A második részben egy kis történeti ismertető után a marketing fogalommeghatározásai és a holisztikus szemléletmód bemutatása után a szolgáltatások és a marketing közös elemeit ábrázoltam. A dolgozat harmadik blokkjában elérkeztem a legfontosabb részhez, ahol a fejezet elején a logisztika és a marketing kapcsolódási pontjait, összekapcsolt erejét vizsgálom elméleti megközelítésben, majd ezután következik a gyakorlati fókuszú elemzésem egy szállodai szolgáltatás igénybe vételének folyamatáról. Egy folyamatábra segítségével minden állomást érintve az egységek végén felsoroltam az általam felderített kritikus eseteket, és levontam a megfelelő konzekvenciákat. Arra a következtetésre jutottam, hogy a folyamat bármely szakaszában is járjunk, a középponti szereplő az ember, a szolgáltató alkalmazottai. Ezért is tartom kiemelten fontosnak, hogy a megfelelő munkaerő kiválasztása után belső továbbképzéseken keresztül folyamatosan bővíteni kellene a személyzet tudását, ezzel is növelve a szolgáltatás minőségét. Szakdolgozatom végén pedig kitérek a CRM-rendszerekben rejlő lehetőségekre a szálloda iparban. A személyre szabott ajánlatok, a kampányok menedzselése, az értékesítés támogatása, a vevőérték elemzés, a vevői szokások rögzítése és elemzése, a panaszkezelés, az ügyfélkiszolgálás stb. mind, mind olyan tevékenységek, amelyeket ez a rendszer magában foglal. Tehát mindent megtestesít, ami a logisztika és a marketing összekapcsolt erejét fémjelzi, és ezzel törekszik a minél magasabb szintű vevői elégedettség megteremtésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Balázsné Lendvai Marietta
NEM RÉSZLETEZETT
Főiskolai docens

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Logisztika, Marketing, Szolgáltatások, Szálloda, ügyfélkiszolgálás
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó G. Tibor
Rekord készítés dátuma: 2018. Jan. 10. 15:28
Utolsó módosítás: 2018. Jan. 10. 15:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet