A termékesítés folyamata

Imhof Attila Bence (2018) A termékesítés folyamata. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of 2018 - záródolgozat - Imhof A. Bence (BPDQUW) repozitorium.pdf] PDF
2018 - záródolgozat - Imhof A. Bence (BPDQUW) repozitorium.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Imhof Attila Bence_titkosítás.pdf] PDF
Imhof Attila Bence_titkosítás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (266kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom fő témája a termékké válás folyamata az ötlet felmerülésétől egészen a piacra lépésig. Ezt a meglehetősen összetett témát egy szolgáltatás és innováció fókuszú megközelítésben igyekeztem bemutatni. Az iromány három nagyobb részre osztható szét. Az első rész a termékek és szolgáltatások közti különbségek definiálásival foglalkozik, melyet a „HIPPI-elv” segítségével érzékeltettem. A dolgozat e része ugyancsak leírja, - beszéljünk szolgáltatásról vagy termékről, - hogy mi az elsődleges célja a vállalatoknak a termeléssel és szolgáltatásnyújtással. A fogalmak meghatározását követően, a fő téma felvezetéseként bemutatom valamennyi szakirodalom által felvázolt megvalósítási folyamatot, párhuzamba állítva a termékfejlesztést a vállalkozásfejlesztéssel, ezzel erősítve a vállalkozásfejlesztési módszertanok relevanciáját és fontosságát a témában. A megvalósítás taglalása alatt külön fejezetkbe szedve fejtem ki azon kulcsfontosságú lépéseket, melyek nagy szerepet játszanak egy termék-szolgáltatás létrejöttében. A résztevékenységek kifejtését az ötletgenerálás fontoságával, illetve a különböző ötletszerzési lehetőségek bemutatásával kezdem, majd felhívom a figyelmet arra, hogy a különböző beérkező ötleteknek több megfelelési szűrőn kell, hogy átmenjenek az operatív munka megkezdése érdekében. Az első szűrőn helytálló ötletek, elképzelések kapcsán meg kell ismernünk a fogyasztók igényeit, a saját erőforrásaink mibenlétét, a piacon jelen lévő versenytársak ránk gyakorolt hatását, valamint a különböző makro környezeti tényezők befolyásoló erejét. Az ezekre épülő módszertanok és piackutatási elvek bemutatásával foglalkozik az ötletgenerálást követő fejezet első fele. A kutatási és elemzési módszertanok felvázolásával foglalkozó fejezet második része a költség-haszon elemzésre összpontosít, bemutatva egy újabb szűrőt, ahol a rentabilitás és a beruházás megtérülési ideje van a középpontban. Az ezt követő fejezetben lehet először érezni a téma taglalása folyamán, hogy valóban egy szolgáltatás illetve innováció szemléletű megközelítésben mutatom be a termékfejlesztést. Ebben a fejezetben a nyílt innováció előnyei és megvalósulása kapcsán hívom segítségül a szakirodalmat, majd a lean startup, - minden szempontból a hatékonyságra épülő - piacra vezetési stratégia bemutatása a cél. Az ezt követő részben a T-Systems Magyarország rövid bemutatása után felvázolom a standardizált belső szabályozás alapján működő termékfejlesztési folyamatot. Bemutatva azt, hogy a szakirodalom által megfogalmazott módszertanok a valóság lecsupaszított vázát képezik, míg a gyakorlati példa részleteit tekintve egy olyan folyamatot ír le, mely egy egységes, hatékony működést hivatott elősegíteni. A dolgozat elkészítése során arra jutottam, hogy mind a szakirodalom, mind a gyakorlati példa által felvázolt folyamat, egyfajta vállalkozás, melynek célja a fogyasztói igények kielégítése a lehető legmagasabb profit kitermelése mellett. Ahhoz, hogy ezt a célt egy adott vállalat vagy akár egy egyén elérhesse, mindenképpen nagy hangsúlyt kel fektessen az ügyfél/ vevői élmény magas szintű kielégítésére. A szolgáltatások piaci szerepének felértékelődésének hatására, olyan kihívásokkal kel a vállalatoknak és az újonnan piacra lépő vállalkozásoknak szembe néznie, melyek egy innovációt fókuszba helyező szemlélet módot igényelnek. Fontos itt megemlíteni az individuum jelentőségét, mert az egyén a vállalkozásokat segítő és támogató módszertanok elsajátításával, nem csak egy önálló vállalkozó szerepét töltheti be, de egy vállalatnál való elhelyezkedését követően belső projektek megvalósításában is sokkal hatékonyabb munkát képes végezni, ami nem utolsó sorban a szakmai fejlődés elősegítésében is nagy szerepet játszhat. Meg kell jegyezni, hogy a piacon a fogyasztók azok a szereplők, akik a trendeket alakítják és ők diktálnak, mert ők döntik el, hogy mi jelent értéket a számukra, ezért az információ és tudás birtoklása jelentheti a legnagyobb értéket a versenyben. Tehát a központba helyezendő irányelvek a fenntartható működés és a piacon való részesedés szerzés elérése céljából, az innováció, az ügyfélközpontú fejlesztés, a szolgáltatások előtérbe helyezése a vevő/ fogyasztó ellátási láncba való bevonásával, valamint a megfelelő egységes és hatékony fejlesztési ciklus kialakítása, mely csakis a szükséges erőforrások allokációjára

Magyar cím

A termékesítés folyamata

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vállalkozás és Emberi Erőforrások Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment felsőoktatási szakképzés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Szilárd
NEM RÉSZLETEZETT
adjunktus

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: Termékfejlesztés, megvalósítás, Lean startup, HIPI elv
Felhasználói azonosító szám (ID): Imhof Attila Bence
Rekord készítés dátuma: 2018. Máj. 16. 08:51
Utolsó módosítás: 2018. Máj. 16. 08:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet