A "Z" generáció preferenciái a munka világában

Király Éva (2015) A "Z" generáció preferenciái a munka világában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A Z generáció preferenciái a munka világában_repoz.pdf] PDF
A Z generáció preferenciái a munka világában_repoz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom mottójául George Bernard Shaw idézetét választottam, mely úgy vélem, témám relevanciáját tekintve jól tükrözi vissza az általam vizsgált kérdéskör „érzésvilágát” vagyis, hogy milyen a mai Z generáció élethez való viszonyulása és értékrendje a XXI. században, a munka világában. Felmerült a kérdés, hogy kiket is értünk a Z generáció elnevezés alatt? A Z generáció egy olyan új típusú nemzedék, aki a 20. századhoz képest egy új világban nőtt és nő fel, aki magán hordozza az új digitális kor minden ismérvét, és akiknek megismerése és feltérképezése eddig nem tapasztaltalt kihívások elé állítja a szakembereket, elődeiket, tanáraikat, így a munkaadójukat is. Jelen dolgozat a most piacra lépő 18-25 év közötti értelmiségi pályára készülő munkavállalókra koncentrál, akik munkaerő-piaci jelenléte még nem teljesen feltérképezett. A szakdolgozat keretein belül bemutatni tervezem, hogy milyen munkaerő piaci generációk vannak, elhelyezve a Z generációt az egymás mellett élő generációk rendszerében. Továbbá célom részletesen jellemezni, miként változott a Z nemzedék értékrendszere az általuk elfogadhatónak, kielégítőnek megítélt munkatevékenység és munkakultúra vonatkozásában a korábbi generációkhoz képest.

Magyar cím

A "Z" generáció preferenciái a munka világában

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelmi Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kiss Erika
NEM RÉSZLETEZETT
óraadó tanár

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Emberi erőforrás, Z generáció, Munkaerő-áramlás, Munkaerőpiac, Kereskedelem
Felhasználói azonosító szám (ID): Haász Antal
Rekord készítés dátuma: 2015. Ápr. 08. 14:17
Utolsó módosítás: 2015. Ápr. 22. 10:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet