A szervezetfejlesztés szerepe és jelentősége egy zalai autóipari cég életében

Németh Kitti (2019) A szervezetfejlesztés szerepe és jelentősége egy zalai autóipari cég életében. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of németh_kitti_2019jan__titkos.pdf] PDF
németh_kitti_2019jan__titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028.

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

A szervezetfejlesztés hosszú távú és kihívásokkal teli folyamat, a vállalatoknak folyamatosan törekedniük kell a megújulásra és elkötelezetteknek kell lenniük a változások felé, különösen a menedzsereknek kell, akiknek megfelelő példát kell mutatniuk a munkavállalóik felé. Azonban ahhoz, hogy az akciók megvalósuljanak, elengedhetetlen egy megfelelően elkötelezett kollégákból álló teamet kiválasztani a vállalat minden területéről, akik megvalósítják a tervezett intézkedéseket, illetve ötleteikkel hozzájárulnak a jövőbeni folytatáshoz. A szervezetfejlesztés, mint fogalom rendkívül összetett, jelentheti az egész vállalat fejlesztését, de egy-egy terület is kerülhet a fókuszba, ezért, valamennyi vállalat számára más és mást jelent, mivel minden cégnek eltérő területen kell fejlődnie. Az Eckerle Automotive Zala Kft esetében a fejlesztések a Zala 2.0 munkavállalói élményprogram keretében valósultak meg, amit 2016-ban indítottak és még a mai napig is fejlesztenek, új ötletekkel gazdagítják. A programot egy helyzetfelmérő adatgyűjtés előzte meg, amit egy erre szakosodott szervezetfejlesztő végzett. A felmérésből kiderült, hogy melyek azok a gyenge pontok a szervezeten belül, amik a fő problémákat eredményezik, ezek megoldására indították el a Zala 2.0 munkavállalói élményprogramot, hogy ezzel egy keretbe fogják az intézkedéseket. A projektben a következő pontokra helyezték a hangsúlyt: először is, a munkavállalói élményt akarták magasabb színvonalra helyezni, kidolgozták a vállalathoz való belépéstől egészen a kilépésig a folyamatokat, nagy hangsúlyt helyeztek a jóléti és az egészségmegőrző intézkedésre egyaránt, valamint a munkavállalói élmény részét képezi a munkáltatói brand, amely a megfelelő dolgozó megtalálásához elengedhetetlen, hogy egy vonzó képet alkosson magáról a cég. A szervezeten belüli kommunikáció fejlesztésére is sor került, különböző felületeken értesülhetnek a dolgozók a vállalatot érintő változásokról, programokról. Továbbá támogatják az egyéni fejlődési lehetőségeket, valamint külön vezetőfejlesztés is megvalósult az intézkedések keretében. A szervezetfejlesztés keretében megvalósított akciók eredményeként csökkent a betegségi ráta, valamint a fluktuáció is, ami mutatja, hogy a munkavállalók elégedettebbek illetve lojálisabbak lettek a megelőző évekhez képest. A vállalat ezen projekttel elnyerte a megbízható munkaadó címet is, amit 2018-ban és 2019-ben viselhet. A megvalósított Zala 2.0 munkavállalói élményprogram tehát elérte a kívánt hatást, csökkent a fluktuáció és a betegségi ráta, a dolgozók elégedettebbek, de még van hova fejlődni, mint a minőség, mint a folyamatok kialakítása terén, ezért a vezetők a jövőben is szeretnék folytatni a fejlesztéseket, és ehhez az anyagi támogatást biztosítják. Véleményem szerint a Zala 2.0 munkavállalói élményprogram kialakítása nagyon egyedi és innovációs ötletnek minősült, főleg, hogy Zalaegerszeg térségében kevés olyan cég van, amely azokra a tényezőkre is nagy hangsúlyt fektet, mint az Eckerle Automotive Zala Kft. e program keretén belül. Természetesen vannak gyenge pontjai is a cégnek, amin még van bőven mit fejleszteni, ilyen a bérezés és a dolgozók megbecsülése, továbbá vannak kiaknázatlan területek is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodás és Menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Halász Imre
Belső
főiskolai tanár
Földi Anikó
Külső
gazdasági cégvezető
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: szervezetfejlesztés, humánpolitika - munkaerő-gazdálkodás - emberi erőforrás-gazdálkodás, élménymarketing, márka - márkatermék, szervezeti kommunikáció, munkaerőképzés - munkaerő-átképzés, autóipar, Eckerle Automotive Zala Kft. (Zalaegerszeg)
Felhasználói azonosító szám (ID): Góczán Judit
Rekord készítés dátuma: 2019. Jan. 03. 15:10
Utolsó módosítás: 2019. Jan. 03. 15:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet