Két amerikai elnökválasztási kampány összehasonlító vizsgálata

Merhala Bettina (2019) Két amerikai elnökválasztási kampány összehasonlító vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Merhala-Bettina-szakdolgozat-2019.pdf] PDF
Merhala-Bettina-szakdolgozat-2019.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom célja az is, hogy olyan információkat gyűjtsek az amerikai szavazók válaszadók segítségével amelyekből kiderül többek között, hogy valóban polarizálódik-e az amerikai társadalom, milyen tényezők segítik hozzá az elnökjelöltet győzelméhez, miként vélekednek a médiumok hitelességéről, valamint hogyan vélekednek a szavazók a közösségi média politikai célú felhasználásáról. A kutatásom kvantitatív jellegű, primer adatgyűjtés, feltáró jellegű kutatás, a kérdőívet amerikai válaszadók töltötték ki. Az eredmény pedig azt mutatja, hogy az amerikai média és a társadalom valóban polarizálódik, hogy a valóban eltérően gondolkoznak a hamis hírek forrásáról, hogy mind a politikai program, a személyiség és a kommunikációs készség is számít az elnök megválasztásában valamint, hogy szükségesnek tartják a közösségi médiát a kampányok alatt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és Médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Bajomi-Lázár Péter
Belső
főiskolai tanár PhD
Bajnóczi Beatrix
Külső
Szegedi Tudomány Egyetem Bölcsészettudományi Kar

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: USA, Politika, Kommunikáció, Összehasonlító elemzés
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 06. 10:50
Utolsó módosítás: 2020. Máj. 06. 08:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet