Az e-kereskedelmi trendek és elektronikus fizetési megoldások napjainkban

Bedi Bence (2019) Az e-kereskedelmi trendek és elektronikus fizetési megoldások napjainkban. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of bedi bence_2019máj.pdf] PDF
bedi bence_2019máj.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A XIX. században meglévő számítástechnikai technológia és a szinte mindenhol elérhető internet hozzáférés lehetővé teszi a kereskedők számára az online kereskedelem használatát. A mai rohanó világban az emberek többségének nincs elég ideje, hogy a boltokban órákat töltsenek vásárlással, ezért egyre többen preferálják azoknak a vállaltokat, amelyek termékei vagy szolgáltatásai az világhálón keresztül is elérhetők. Témaválasztásomban a szakmai kíváncsiság vezérelt, amikor az e-kereskedelem és az online fizetési módok bemutatását és elemzését tűztem ki célul. Szerettem volna mélyebben belelátni azoknak a modern technológiák működésébe, amelyek napjainkban jellemzik az internetes vásárlások színterét. Mindemellett segített a választásban, hogy a kötelező szakmai gyakorlatomat egy számítástechnikai eszközöket forgalmazó cégnél töltöm, ahol a csaknem 15 éves üzlet tapasztalatának köszönhetően megismerhetem az online kereskedelmi folyamatokat és főbb jellemzőiket. Valamint motivált, hogy a téma viszonylag terjedelmes irodalommal rendelkezik, aminek a feldolgozása segíthet az elemző munkában. Továbbá már régóta szereplője vagyok az e-kereskedelemnek, hiszen rendszeresen vásárolok hazai és nemzetközi webshopokból, ezáltal már saját tapasztalatokkal is rendelkezem e téren. Dolgozatom első részében szeretném felvázolni az elektronikus kereskedelem fogalmát a legfontosabb jellemzők bemutatásával, úgy, hogy egy laikus ember számára is érthetővé váljon, hogy miről is szól az e-kereskedelem valójában. A bemutatást követően szeretném stratégiai szempontból elemezni a témát, illetve különböző példákkal szemléltetni a legújabb, feltörekvő technológiák és trendek működését. Befejezésül külön szeretnék kitérni az elektronikus fizetési módok bemutatására, hiszen megfigyelhető, hogy napjainkban a készpénz szerepe egyre inkább háttérbe szorul és felértékelődik az online fizetés jelentősége. A mai vállalatok, cégek számára létfontosságú, hogy náluk is elérhető legyen a vásárlás e módja, hiszen csak így tudnak versenyképesek maradni a piacon. Az online kereskedelmi tevékenységet választó kereskedőknek számos előnyt biztosít a kereskedelem e fajtája a hagyományossal szemben. Záródolgozatom során két fő téma kifejtését tűztem ki célul. Elsősorban azokat a legújabb trendeket akartam bemutatni, amely napjainkban leginkább jellemzik az elektronikus kereskedelmet. Rengetek forrást átböngészve arra a következtetésre jutottam, hogy legnépszerűbb trendnek a közösségi médiában való tevékenység, illetve az influencerek alkalmazása számít. Ez nem is annyira meglepő, hiszen a hétköznapi életben rendszerint lehet találkozni az Instagram vagy Facebook oldalakon az egyes vállalatok bejegyzéseivel, ahol valamely terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek. De nemcsak a vállaltok személyes oldalain, hanem az általuk felkért influencerek is nagy népszerűségnek örvendenek ezeken a közösségi oldalakon. Másrészről az online fizetési módok ismertetését választottam. Egy vállalat számára fontos, hogy minél több fizetési mód legyen a kínálatában, hiszen így mindenki a saját igényeinek megfelelően tud választani a fizetési alternatívák közül. Napjainkban már számos készpénzmentes fizetési eszköz áll a vásárlók rendelkezésére. Ezek használata gyors és egyszerű tranzakciót tesznek lehetővé. Az elemzett források ismeretében megfigyelhető, hogy az online fizetés használata kevés országban tudta felülmúlni a készpénzes fizetést. A legtöbb országban online rendelések esetében továbbra is a készpénzes fizetési lehetőséget választják. Ennek legfőbb oka, hogy az emberek szkeptikusak a rendszer biztonságát illetően. Meggyőződésem, hogy amennyiben az online fizetési rendszereket üzemeltető vállalatok maximálisan megbízható rendszereket működtetnének, tovább növekedne az online fizetési eszközöket használók száma. Egyértelműen elmondható, hogy az elektronikus kereskedelem a világ egyik legfelkapottabb üzletága. A technológia, az internet fejlődésével, az internetes felhasználók számának robbanásszerű növekedésével egyre nagyobb szerepet tölt be az online kereskedelem az emberek életében. Napjainkban már szinte mindenki számára elérhető az a technikai háttér, amelynek köszönhetően bárki az otthonából vásárolhat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodás és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Ujj Ferenc Tamás
Belső
mestretanár
Gelencsér Ferenc
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: e-kereskedelem, elektronikus fizetés, influencer marketing, social media, SWOT analízis
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó G. Tibor
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 20. 16:51
Utolsó módosítás: 2019. Máj. 20. 16:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet