Toborzás, ösztönzés, motiváció

Fehér Richárd (2019) Toborzás, ösztönzés, motiváció. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of fehér_richárd_2019máj_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
fehér_richárd_2019máj_publikus.pdf

Download (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Primer kutatás ismertetése: Kvalitatív, ezen belül mélyinterjús módszert alkalmaztam, melynek segítségével az átlagos munkavállalók véleményét is figyelembe tudtam venni. A szekunder kutatás megvalósításához eltérő külső és belső források álltak a rendelkezésemre. A tudományos szempontú információk igénybevételéhez számos szakirodalmi forráshoz, elektronikus dokumentumhoz fértem hozzá. Dolgozatomban a toborzás, ösztönzés folyamatát próbáltam bemutatni, valamint motivációt. Kutatásaim során az derült ki számomra, hogy az ösztönzésmenedzsmentnek fontos szerepe van. Nehéz jó munkaerő találni és a konkurens vállalatok megpróbálják őket átcsábítani őket magukhoz, hogy az ő csapatukat erősítsék. Az új munkaerő felvétele sok költséggel és idővel jár. Ezen okok miatt fontos, hogy a jó munkaerőt meg is tudjuk tartani és ebben nagy szerepe van az ösztönzésnek, hogy a munkavállalók motiváltak legyenek. A dolgozat elkészítése során nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a munkavállalók ösztönzése összetett és bonyolult feladat, amely nagy kihívást jelent a menedzsment számára. Elengedhetetlen az ösztönzésmenedzsment megfelelő használata ahhoz, hogy a munkavállalók kötődjenek a céghez és minden képességüket bevetve segítsék a vállalatot a fejlődésben és a célok elérésében. Szakdolgozatom megírása során igyekeztem kideríteni, hogy mivel lehet motiválni a munkavállalókat. Mivel minden ember más és mindenkit más motivál, ezért a legjobb az lenne, ha mindenki számára személyre szabott ösztönzési stratégiát alkalmaznának a vállalatok, de ez a gyakorlatban sajnos nem kivitelezhető. A vezetőség számára a megfelelő stratégia kidolgozása és az irányelvek elfogadtatása a munkavállalókat nagy odafigyelést igényel, de ez többszörösen megtérül, ezért érdemes ebbe időt és energiát fektetni. A legjobb módszer az lenne, ha mindenki számára személyre szabott ösztönzési stratégiát lehetne kialakítani, de ez a gyakorlatban sajnos nem tud működni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodás és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Jármai Erzsébet
Belső
főiskolai tanár
Nagy Csaba
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: toborzás, munkaerő-felvétel (toborzás és kiválasztás), bérrendszer, ösztönzési rendszer, motiváció - ösztönzés, interjú
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó G. Tibor
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 20. 16:56
Utolsó módosítás: 2019. Máj. 20. 16:56
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/22654

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet