Zuggó LádaVasút piaci helyzete és vevőkapcsolati rendszere

Pémer Balázs (2019) Zuggó LádaVasút piaci helyzete és vevőkapcsolati rendszere. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of pémer_balázs_2019máj.pdf] PDF
pémer_balázs_2019máj.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban a vevőkapcsolat-menedzsmentet és a piaci helyzetet mutattam be a LádaVasúton keresztül. Ahhoz, hogy egy szolgáltató cég eredményes legyen, ismernie kell a potenciális fogyasztóinak az igényeit és ezeket kiválóan ki kell, hogy elégítse. Az eddigi vásárlók megtartása és jövőbeli megrendelők gyarapítása sok taktikai és stratégiai lépéssel jár. Ahhoz hogy a vállalkozás fejlődni tudjon a piacon, be kell neki ruháznia a szoftverek, programok használatába és a munkatársak számítástechnikai tudástárát is bővíteni kellene. Már a fentiekben említettem, hogy javasoltam a vezetőség felé, hogy egy vezeték nélküli hálózat kiépítés jó ötlet lenne vagy online megoldani ezt a problémát, amit ingyenen is igénybe vehetne az iroda, például a Google Drive, ez kapcsolatban van a többi Google alkalmazással. Abban a kicsi irodában 7 számítógép van, mindamellett, hogy a számítógép-kábelek átszövik a teljes irodát. De legtöbbször az íróasztal alatt tapossuk, vagy épp bukdácsolunk bennük. A piaci helyzetnél elsősorban fel kell mérni, hogy kik jöhetnek szóba, mint megrendelők. A potenciális vevőink elsősorban az önkormányzatok. Közel 3200 önkormányzat van Magyarországon és rendezhet fesztivált, családi programot, falunapot stb., elméletben mindegyik község kap támogatást. Ezek közül 2-5 ezer rendezvényt tarthatnak. Meglátásom szerint Uniós pályázati pénzből és kormányzati pályázatokból van rá fedezetük. A LádaVasút közepes célpiaca a közép és nagy vállalatok családi rendezvényei, és sok kis célpiaca van, azok az óvodák, nagy rendezvények, idegenforgalmi helyek és gyerekbarát szállodák. Kis célpiachoz tartoznak még a felső 10 ezer. A cég megtapasztalta már, hogy nem a nagyvilágban kell szétkürtölni, hogy létezik a LádaVasút, hanem kizárólag a célpiacnál kell „kopogtatni”, mert ez a leghatékonyabb. Szűkösek még a kapacitásaink, jelenleg maximum 200-250 rendezvényen tudunk részt venni fizikailag, ugyanis 85-90%-ban a kisebb-nagyobb rendezvények szombatonként kerülnek megrendezésre, főleg ezek április elejétől szeptember végéig A megrendelői elégedettség a költségekkel is összefüggésben áll, mert ha csak pozitív véleményt terjesztenek egy szolgáltatóról, az csak több megrendelőt hoz a cég javára, ez segíthet, hogy kitűnjön versenytársaitól. A megrendelők megtartása is nélkülözhetetlen ahhoz, hogy jól működjön egy szolgáltató szervezet, ez előnyösebb, mint az hogy új megrendelők toborzása. A LádaVasútnak most még fontos, hogy minél több új megrendelőt keressen, mert még a piacon annyira nem terjedt el, hiába volt „már” a 3 év alatt körül-belül 150 rendezvényen, ez éves és országos szinten kevés. Az új vevőket meg kell győzni, sok figyelemfelkeltésre van szükség, például, hogy nem csak a LádaVasútat viszünk a rendezvényre, hanem ha kell, válogathat az ajándékjátékok közül. Ha netán előbb rendeli meg a szolgáltatást 97 nappal, akkor további kedvezményeket is kaphat. Az új vevők felderítése sokszor drágább, mint a megszokott megrendelői -kör kielégítése. A megszokott vevőkörnek már nem kell részletezni a LádaVasút funkcióit, ő már tisztába van a szolgáltatással. Megtörténhet, hogy minden stratégia ellenére a megrendelők elhagyják az adott céget vagy átpártolnak másik vállalthoz. A szolgáltató szervezeteknél nélkülözhetetlen a személyes kapcsolat, a LádaVasútnál ez nem így működik, a telefonos munkatárs közvetlen kapcsolatba nem kerül a megrendelővel, telefonon és e-mailen keresztül tartja az ügyfelekkel a kapcsolatot. Az adott helyszínen üzemeltető és a gyerek között van közvetlen kapcsolat, amíg a ládában ül a gyerek, jelen esetben a felhasználó/fogyasztó, addig az animátor felügyel a gyerekre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Takács Dávid
Belső
főiskolai docens
Zuggó József
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: Vevőkapcsolat, piaci helyzet elemzése, életciklus, piac - piaci környezet, LádaVasút szolgáltatás, szolgáltatásmenedzsment
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó G. Tibor
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 20. 17:47
Utolsó módosítás: 2019. Jún. 12. 09:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet