A L'Oréal Paris szépségnagykövetek szerepe a marketingkommunikációban

Takács Enikő (2014) A L'Oréal Paris szépségnagykövetek szerepe a marketingkommunikációban. Faculty of International Management and Business.

[img] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only

Download (2MB)
[img] PDF
S5HOCY.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only

Download (177kB)

Abstract

Szakdolgozatom témájául a L’Oréal Paris szépségnagykövetek marketingkommunikációban betöltött szerepének vizsgálatát választottam. 2014 augusztusában kezdtem el dolgozni a L’Oréal Magyarországnál, a Közönségcikk divízión PR gyakornokként, így egyértelmű volt számomra, hogy szakdolgozatomat a vállalatról szeretném írni. Az első sajtótájékoztatón, amin részt vettem, egy olyan kollekciót mutattunk be, melyet a L’Oréal Paris szépségnagykövetei ihlettek és egyre jobban elkezdett érdekelni, milyen szerepük is van ezeknek a hírességeknek a termékek kialakításában és a kommunikációban, milyen üzenetet próbál meg a L’Oréal általuk közvetíteni. A mai világban a szépségnek és a megjelenésnek egyre nagyobb és nagyobb szerepe van. Ez sok esetben ösztönzőleg hat az emberekre, igyekeznek megtalálni a saját szépségüket, hogy önbizalmuk legyen. Ugyanakkor sajnos egyre többször negatív hatással van a társadalomra. Véleményem szerint egy olyan világban, amiben élünk, ahol már bárki példaképpé válhat, nagyon fontos értékeket közvetíteni, olyan örökérvényű üzeneteket, amelyek megkönnyítik és jobbá teszik mások életét. A L’Oréal-nál töltött szakmai gyakorlatom során megismerhettem a L’Oréal Paris elveit és üzenetét, amivel szerintem ténylegesen segíteni tud a fogyasztóinak. Éppen ezért vizsgáltam szakdolgozatomban azt, hogy a L’Oréal Paris szépségnagykövetek által képviselt értékek és üzenetek mennyire és milyen formában jutnak el a fogyasztókig, valamint, hogy még milyen lehetősek rejlenek ebben a stratégiában. A hipotéziseim megválaszolása érdekében a szekunder kutatásom és a saját tapasztalataim mellett több interjút is készítettem, illetve egy online kérdőív segítségével igyekeztem minél jobban megismerni az emberek véleményét. Az interjúk során a L’Oréal Magyarország Közönségcsikk divíziójának PR managerével beszélgettem, valamint meghívtam pár fogyasztót, hogy egy fókuszcsoport keretén belül mondják el a véleményüket. A kérdőívemet 187-en töltötték ki, ami igen nagy mintának számít, és így jó alapot nyújt következetések levonásához. A kutatások eredményei alapján hipotéziseimnek csupán csak egy része igazolódott be. Az első hipotézisem, mely szerint a fogyasztók, noha ismerik a szépségnagyköveteket, nincsenek tisztában a L’Oréal Paris-nál betöltött szerepükkel illetve az általuk hirdetett üzenettel sem, beigazolódott. A kvantitatív és a fókuszcsoportos kvalitatív kutatás eredményei is alátámasztották, hogy a fogyasztók nagy része nem ismeri a szépségnagykövetek szerepkörét, sőt magát a fogalmat sem, csupán csak modelleknek, hirdetési eszközöknek tartják őket. A szépség változatosságára utaló üzenetük pedig még ennél is kevesebb emberhez jut el. A második hipotézisem, hogy nem ismeri mindenki a L’Oréal által közvetített értékeket, így sokan más vállalatok termékeit választják, illetve más szempontok alapján döntenek csupán csak részben igazolódott be. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy egy, mély tartalmas, értékeket közvetítő üzenet önmagában nem elengedő ahhoz, hogy valaki az adott márka termékeit válassza, fontos mellette kihangsúlyozni a termék előnyeit és hatását is. Ugyanakkor az is kirajzolódott az eredményekből, hogy az ár, az ár-érték aránya, illetve az összetevők nagyon nagy hatással vannak a fogyasztók döntésére. A harmadik hipotézisem, miszerint az emberek sokkal inkább hajlandók megvenni egy terméket, ha azt egy híres ember ajánlja nem igazolódott be. A válaszadók többsége, illetve a fókuszcsoport tagjai is kijelentették, hogy az, hogy ki reklámozza, hirdeti az adott terméket egyáltalán nincs hatással a döntésükre. Csak néhányan mondták azt, hogy ha egy számukra példakép értékű híresség lenne egy termék arca, akkor lehet, hogy jobban megfontolnák a megvásárlását, de a többi, tényező nagy valószínűséggel továbbra is döntő befolyással rendelkezne. Negyedik hipotézisem, mely szerint, ha a L’Oréal Paris jobban kihangsúlyozná a szépségnagykövetek üzenetét, akkor több fogyasztó választaná a márka termékeit, szintén csak kis mértékben igazolódott be. A kvantitatív kérdőív válaszadóinak csupán 1/3-a mondta azt, hogy ez alapján inkább választaná a L’Oréal Paris termékeket. Ez azt mutatja, hogy az emberek egy része nyitott erre, így a cégnek lehetősége lenne újabb fogyasztók megnyerésére. Összességében elmondható, hogy a L’Oréal Paris piacvezető szerepét elsősorban a termékek minőségének és a folyamatos innovációknak köszönheti, melynek eredményeképp a versenytársak előtt jár. A szépségnagykövetek szerepét illetően azonban- annak ellenére, hogy a L’Oréal Paris szinte az első volt, aki a közönségcikk termékek reklámozásában szépségnagyköveteket használt- még van hova fejlődnie. Egy nagyon jó, erős üzenetet fogalmaz meg a márka a szépség sokszínűségének kihangsúlyozásával, azonban sajnos ezt nem tudja mindig a megfelelő módon eljuttatni a fogyasztókhoz. Ahogy Sasvári Tünde is megfogalmazta nem egy kiaknázatlan lehetőség van a nagykövetekben, melyek segítségével még közelebb lehetne hozni a termékeket a fogyasztókhoz, még jobban ki lehetne hangsúlyozni az elérhető luxus üzenetét. Ennek eléréséhez többféle lehetőség is a vállalat rendelkezésére áll. Egyrészt jobban be lehetne mutatni a szépségnagykövetek hétköznapjait, a szépségápolási szokásait. Valamint a Make-up genius alkalmazás és Colletion Excusive két kollekciója is lehetővé teszi a fogyasztóknak, hogy kipróbálják azokat a sminktrendeket és árnyalatokat, amelyeket a szépségnagykövetek ihlettek és viselnek. Ezáltal nem csak közelebb kerülnek ezekhez a hírességekhez, de azonosulhatnak is velük illetve azzal, amit képviselnek. A különböző kampányok vizsgálata azt is megmutatta, hogy milyen nagy befolyásuk van a helyi szépségnagyköveteknek a termékek eladására. Éppen ezért a L’Oréal Magyarország is igyekszik minél nagyobb hangsúlyt fektetni Palvin Barbarára és próbál minél több lehetőséget megragadni az együttműködésre. Barbara nem csak azért különleges a cég számára, mert ő az első és egyetlen magyar szépségnagykövet, hanem mert általa könnyebben meg tudja szólítani a fiatalabb célcsoportokat is. Végezetül elmondható, hogy a L’Oréal Paris marketingkommunikációs stratégiája segíti a márka piacvezető helyzetének megtartását, ráadásul a szépségnagykövetek nyújtotta új lehetőségek segítségével még inkább megerősítheti azt.

Hungarian title

A L'Oréal Paris szépségnagykövetek szerepe a marketingkommunnikációban

English title

L'Oréal Paris beauty ambassadors role in the marketingcommunication

Institution

Budapest Business School

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Marketing

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kereskedelem és Marketing

Supervisors

Konzulens neveKonzulens típusaAssignment, Scientific qualification, InstitutionEmail
Dr. Kopcsay LászlóUNSPECIFIEDUNSPECIFIEDkopcsaylaszlo@freemail.hu

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: L'Oréal Paris, Marketingkommunikáció
Depositing User: Turányi Nóra
Date Deposited: 2015. Mar. 05. 12:06
Last Modified: 2015. May. 28. 11:32

Actions (login required)

View Item View Item