Az utazási irodák online marketingtevékenységének összehasonlító elemzése a fogyasztó szokások változásának tükrében

Arató Zsuzsa (2015) Az utazási irodák online marketingtevékenységének összehasonlító elemzése a fogyasztó szokások változásának tükrében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Arató Zsuzsa. Szakdolgozat.végleges.pdf] PDF
Arató Zsuzsa. Szakdolgozat.végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat azzal a céllal készült, hogy a fogyasztók utazási szokásainak feltérképezésével bemutassa, hogy milyen módon változott meg az utazási irodák marketingtevékenysége, melyek azok az eszközök, amelyek használatával a szolgáltatók a folyamatosan változó fogyasztói magatartására reagálni tudnak, s amelyekkel egy utazási iroda sikeres lehet a turisztikai piacon. A szerző a dolgozat során elsőként a szekunder kutatásának keretében a szakirodalmi áttekintés segítségével, a dolgozat kutatási témájának elméleti alapjait mutatja be, amelyben többek között ismertetésre kerültek a turizmus ágazat sajátosságai, jelenlegi helyzete, a magyar lakosság utazási szokásai, az aktuális online turisztikai trendek, az utazási irodák piacának bemutatása, valamint az online marketing megjelenésével, s elterjedésével végbement változások a turisztikai fogyasztók és az utazási irodák tevékenységének területén. A szerző ezt követően, a primer kutatása keretében négy utazási iroda, az IBUSZ, a Sun & Fun, a Neckermann, illetve a Time2Travel marketing szakembereivel készített interjút, akikkel az irodák online marketingtevékenységének, a fogyasztók szokásairól szerzett tapasztalatiknak, valamint az utazási szektor jövőbeni kilátásainak témáját érintették. A kutatások eredményei alapján, az utazási irodák tevékenységében további fejlesztési lehetőség az online tevékenységek még szélesebb spektrumú alkalmazása, valamint az ajánlatok integrált kampányokba való összeállítása és hirdetése, ezáltal is mind szélesebb fogyasztói kör elérése, az ismertség növelése, s ebből adódóan eredményességének és sikerességének növekedése.

Magyar cím

Az utazási irodák online marketingtevékenységének összehasonlító elemzése a fogyasztói szokások változásának tükrében

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sipos Erika
NEM RÉSZLETEZETT
Adjunktus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: utazási iroda, Online marketing, Fogyasztói szokások, utazásszervezés és -közvetítés, IBUSZ Utazási Irodák Kft., Sun & Fun Holidays Magyarország, Time2Travel, Neckermann Magyarország
Felhasználói azonosító szám (ID): Meleg Gizella
Rekord készítés dátuma: 2015. Máj. 06. 16:28
Utolsó módosítás: 2015. Szep. 10. 15:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet