The E-Commerce Activities and Shopping Experience of IKEA

Kispál Miklós Áron (2019) The E-Commerce Activities and Shopping Experience of IKEA. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Miklos Kispal Thesis (végleges).pdf] PDF
Miklos Kispal Thesis (végleges).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom megírása új és izgalmas tapasztalat volt azéletemben. Több mint három hónapot töltöttem a kutatással; az online kérdőív elkészítésével és a szakemberekkel készített interjúkkal. Ezek segítettek megérteni és a megszerzett tudást a megfelelő helyre helyezni a kutatásomban. Kezdetben a dolgozatot kizárólag az IKEA e-kereskedelmi stratégiáiról szerettem volna írni, de a folyamatos kutatás és a rendelkezésre álló új információk révén az út új irányokba vitt, további kérdések merültek fel, és új témákhoz vezettek, beleértve a fenntarthatóságot, a vásárlási élményt, valamint az újonnan bevezetett bútorkölcsönzési programot, amely kitűnűen kiegészíti a cég széleskörű szolgáltatás listáját, lehetővé téve az vásárlók számára, hogy hozzájuthassanak a számukra tetsző termékekhez anélkül, hogy azt megvásárolnák. Mindez azzal az előnnyel jár, hogy segíti a fenntarthatóságot és nem keletkezik további felesleges hulladék. A másodlagos kutatásom során érdekes ötleteket és stratégiákat találtam az IKEA által alkalmazott módszerek széleskürű listájában, amelyek annak közel 80 éves sikerének a kulcsa. Ingvar Kampradot, a cég alapítóját és a legfőbb mögötte álló embert gyakran üzleti zseninek nevezik. Hányattatott körülmények között nőtt fel Svédországban, ahol később létrehozta ezt a világszintű birodalmat, amely a hagyományokra, a minimalista stílusra és a kedvező árakra épült, ezzel egyidejűleg jó minőségű termékeket kínálva az ügyfelek számára. Kamprad metódusa és üzleti ötletei bárki számára kitűnő példaként szolgálhatnak. Stratégiái, ideértve a lapos csomagolású és a "csináld magad" bútorrendszerek feltalálását megelőzték korukat. Teljesen megváltoztatta a bútor kereskedelmet és az évek folyamán egy nemzetközi ellátási láncot épített fel, amely a társaság fő motorja. További sikerei között említhető a bevezetett új szintű vásárlási élmény, ideértve az étkezési lehetőségeket, a gyermek játszóházat és azőrző területet. Az online kérdőívben a válaszadók kiemelkedő fontosságúnak tartották a vásárlási élményt és egyúttal hatással érzik azt a vásárlásukra; élvezik, hogy a vásárlás inkább a barátok és a családtagok körében eltöltött program, mintsem egy kötelezően elvégzendő feladat. A vállalat innovatív képessége az utóbbi időkben elérte a fenntarthatóságot szolgáló projektjeit, újrahasznosított termékeit és pop-up üzletek megnyitását a világ nagyobb városaiban. Az IKEA valóban megérti az ügyfelek igényeit, ezt a folyamatos piackutatás magyarázza. Ezenkívül a cég megnyitotta az online vásárlási lehetőségét, amely kiemelkedő sikerré vált, és ezáltal átvezetve a céget a XXI. századba. Ha az IKEA továbbra is folytatja az innovatív ötleteit és kiváló marketing stratégiáját, akkor a sikere a jövőben is töretlen maradhat.

Magyar cím

E-kereskedelem és felhasználói élmény az IKEA-ban

Angol cím

The E-Commerce Activites and Shopping Experience of IKEA

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Gazdálkodás (angol nyelven)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. habil Szabó Zoltán
Belső
NEM RÉSZLETEZETT
Háy Veronika
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Online Kereskedelem, IKEA, Fogyasztói magatartás, Fogyasztói élmények
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2019. Dec. 09. 10:32
Utolsó módosítás: 2020. Feb. 28. 10:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet