A Normaflore probiotikus gyógyszer marketingkommunikációjának és az alkalmazott reklámeszközök hatékonyságának vizsgálata, valamint a probiotikus gyógyszerek fogyasztói megítélése a magyarországi piacon

Vékony Balázs (2015) A Normaflore probiotikus gyógyszer marketingkommunikációjának és az alkalmazott reklámeszközök hatékonyságának vizsgálata, valamint a probiotikus gyógyszerek fogyasztói megítélése a magyarországi piacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Vékony Balázs (MNB92K).pdf] PDF
Vékony Balázs (MNB92K).pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (2MB)
[thumbnail of Vékony Balázs (MNB92K) szinopszis.pdf] PDF
Vékony Balázs (MNB92K) szinopszis.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (22kB)

Absztrakt (kivonat)

Témaválasztásom elsősorban a gyógyszeripari, és azon belül is az OTC – azaz vény nélkül kapható – termékek piacán szerzett tapasztalatomhoz köthető. Az egyre csak erősödő és növekvő OTC piacon belül egy olyan kategóriát választottam, amely viszonylag új, de ennek ellenére gyorsan fejlődik, prosperál. A probiotikumok nagyjából tíz éves múlttal rendelkeznek Magyarországon, a Normaflore teremtette meg itthon ezt a piacot, ez a márka végezte a fogyasztói, ill. szakértői edukáció javát. A historikus előnnyel rendelkező Normaflore abszolút piacvezető a maga több mint 60%-os piacrészével, azonban a kategória – és természetesen a teljes OTC piac – esetében folyamatos a változás, a mozgolódás, nem nyugszanak a versenytársak. Szakdolgozatom elsődleges célja az volt, hogy megvizsgáljam a kategóriateremtő gyógyszer, azaz a Normaflore helyzetét, a márka alkalmazott reklámeszközeit és azok hatékonyságát, valamint képet kapjak arról, hogy mennyire ismerik a fogyasztók a probiotikumok piacát, ill. hogyan ítélik meg azt. A kutatásom szekunder adatelemzéssel foglalkozó részében feltérképeztem a magyarországi gyógyszerpiac helyzetét, alaposan megvizsgáltam a probiotikumok piacát és az egyes szereplőket, valamint a kategórián belüli reklámtevékenységeket – külön hangsúlyt fektetve a Sanofi termékére. A primer kutatásom során először egy online kérdőív segítségével vizsgáltam meg ezt a specifikus piacot és a fogyasztói preferenciákat, majd a kérdőíves megkérdezést követően szakértői interjúkat végeztem annak érdekében, hogy még átfogóbb képet kaphassak a piacról.

Magyar cím

A Normaflore probiotikus gyógyszer marketingkommunikációjának és az alkalmazott reklámeszközök hatékonyságának vizsgálata, valamint a probiotikus gyógyszerek fogyasztói megítélése a magyarországi piacon

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Hlédik Erika
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai docens

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Marketing
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2016. Feb. 11. 15:45
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 11:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet