Tourist perceptions of souvenir authenticity under mass-production

Zhang Shan (2020) Tourist perceptions of souvenir authenticity under mass-production. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Zhang Shan-RGZRX1-MSc.pdf] PDF
Zhang Shan-RGZRX1-MSc.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (601kB)

Absztrakt (kivonat)

Authenticity in tourism is adequately investigated during the past decades but souvenir authenticity still has huge potential in the research. Handmade mementos are seen as authentic based on objective authenticity. However, with the development of mass-production, manufactured souvenirs gradually become authentic from the view of tourists. To examine the authenticity evaluation of mass-produced souvenirs from tourists, the current study investigated blogs from travel posts through constructivist grounded theory. Besides, 15 questions were designed in the online questionnaire and answered by 163 respondents. Cross-analysis was applied to examine influencing factors from tourists’ perceptions in judging the authenticity of souvenirs, especially manufactured mementos. Furthermore, it is helpful for souvenir suppliers to upgrade the authenticity of products through the conclusions of the paper.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Karsai Árpád
Belső
Mestertanár, Turizmus Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Authenticity, Constructivist grounded theory, Mass-production, Souvenirs, tourism
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 02. 13:28
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 01. 14:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet