The E-Sports Market

Ablonczy Kristóf (2020) The E-Sports Market. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Thesis base_V2.pdf] PDF
Thesis base_V2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kérdőív.pdf] PDF
Kérdőív.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (346kB)

Absztrakt (kivonat)

eSports is a relatively new steadily growing industry in the online entertainment industry, with it currently gaining more and more ground in mainstream media, due to this and my interest in it  I took a look into the ongoing and to be happening of this industry and its relevance in Hungary and worldwide. Looking into the income methods and selling points on both their player base and viewer base. Their consumption amount and their general interest in the purchase of items related to the industry. Especially focused on the current Hungarian viewer and player base with quantitative research looking into the aforementioned questions. Starting from the game market into the eSports market worldwide it goes into the Hungarian market and its current state.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing (angol nyelven)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Békési Gábor György
Belső
Mestertanár, Kereskedelem Tanszék, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: esport, game market, mainstream media, quantitative research, video game
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Brakszatoriszné Jankó Tímea
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 06. 09:46
Utolsó módosítás: 2020. Szep. 22. 09:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet