Új vállalat létesítése és piaci bevezetése - Hungaroring Sport és Konferencia Hotel

Antal Ádám (2020) Új vállalat létesítése és piaci bevezetése - Hungaroring Sport és Konferencia Hotel. Faculty of Commerce, Catering and Tourism.

[img] PDF
Új vállalat létesítése és piaci bevezetése - Hungaroring Sport és Konferencia Hotel.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[img] PDF
Eredetisegi_nyilatkozat_urlap (1).pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (312kB)

Abstract

Szakdolgozatom címének Az új vállalat létesítése és piaci bevezetése címet választottam, és a Hungaroring Sport és Konferencia Hotel létrehozásának megtervezését szeretném dolgozatomban levezetni. Már fiatal korom óta érdekel az autó- és motorsport világa, valamint a családomban és igen jelentős szerepet tölt be ez a sportág. Emellett a gazdasági és tervezési oldal is mindig közel állt hozzám, már gyerekkoromban is ilyesfajta dolgokon gondolkodtam, persze nem ilyen szinten. Véleményem szerint a Hungaroring Sport és Konferencia Hotel megalapítása egy olyan befektetés lehetne, amely sikeres tudna lenni a magyar gazdaságban. Megfigyelve a többi versenypályát a világon, már a legtöbbnél található szálloda, ahol a pályára érkező vendégek meg tudnak szállniTöbb olyan szempont van természetesen, amivel ennek kapcsán számolni kell, mint például a szezonalítás, viszont ezért gondoltam úgy, hogy a területi adottságok miatt nem csak egy szimpla hotelt érdemes létesíteni, hanem egy olyan szállodát, amelyet az év mindennapján igénybe tudnak venni az emberek. Ezért jutottam arra a döntésre, hogy sport és konferencia specializációt kap a hotel.Dolgozatom első részében a szakirodalmakra támaszkodva kutatom a szállodák és a Hungaroring történetét. A szállodák és szálláshelyek kapcsán a globális történet vizsgálásával kezdem a dolgozatomat, majd ezt leszűkítem a magyar szállodák történetére, komolyabban foglalkozva a Millennium korával, amikor a budapesti szállodák aranykorszaka volt, emellett a magyarországi konkurenciák történetét is szeretném megjeleníteni a dolgozatomban. A szakirodalmi áttekintés második felében magával a versenypályával, a Hungaroringgel fogok foglalkozni, itt a versenypálya építés és harminchatéves történetét jelenítem meg a dolgozatomban, illetve kitérek arra, hogy milyen versenyek kerülnek megrendezésre a Hungaroring aszfaltcsíkján. Szakdolgozatom második felében, amely a dolgozatom nagyobb hányadát fogja kitenni, az a saját kutatásom lesz. Itt elsősorban a szálloda létesítéséhez szükséges információk és a piaci helyzetelemzés kerül fókuszba, megvizsgálva a mikro- és makro ökonómiai helyzetet, a versenytársakat, valamint a hotel potenciális szegmenseit, illetve emellett a szálloda specifikus információit fogom összegyűjteni, kitérve az általános információkra, a szolgáltatásokra és a működésre. Kutatásom egyrészét a fókuszcsoportos megkérdezés fogja adni, mely a fogyasztói oldal vizsgálatával foglalkozik, ezzel is felmérve az igényt és a piaci helyzetet. Ebben a kérdőívben kitérek a szolgáltatásokra, az árra, és a versenypálya népszerűségére. A dolgozatomban szeretnék a főbb problémákra kitérni, amely felmerülhet a szálloda kapcsán, és ezekre a problémákra olyan megoldást találni, amellyel az áthidalható. Ilyen probléma lehet például a szezonalitás, a Forma 1 jövője és a hotel költségvetése.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Commerce, Catering and Tourism

Department

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kereskedelem és marketing

Supervisors

Konzulens neveKonzulens típusaAssignment, Scientific qualification, InstitutionEmail
Kasza LajosBelsőMestertanár, Kereskedelem Tanszék, KVIKkasza.lajos@uni-bge.hu

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: Hungaroring, hotel, szálloda, vállalat tervezés, új vállalat
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Brakszatoriszné Jankó Tímea
Date Deposited: 2020. Aug. 13. 10:53
Last Modified: 2020. Sep. 18. 10:40

Actions (login required)

View Item View Item