A magyarországi hallókészülék kiskereskedelmi értékesítés versenyhelyzetének vizsgálata az Amplifon Magyarország Kft. bemutatásán keresztül

Abelovszky Péter Patrik (2020) A magyarországi hallókészülék kiskereskedelmi értékesítés versenyhelyzetének vizsgálata az Amplifon Magyarország Kft. bemutatásán keresztül. Faculty of International Management and Business.

[img] PDF
Amplifon_versenyelemzés.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[img] PDF
Nyilatkozat_000171.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (385kB)

Abstract

A kutatás témája a magyarországi hallókészülékek kiskereskedelmi értékesítésének vizsgálata, piacának bemutatása, versenyhelyzet elemzése az Amplifon Magyarország Kft. bemutatásán keresztül. Az említett cégnél töltöttem a szakmai gyakorlatomat, így kézenfekvő volt, hogy valamilyen formában róluk írjam a szakdolgozatot.          A korábban tanultak, olvasottak, és a szakmai gyakorlati helyen elvégzendő feladatok alapján választottam a témát, hasznosnak és érdekesnek találtam a dolgozat megkezdése előtt. Segítségemre volt elsősorban a cég, Dr. Kopcsay László belső konzulens, és a szakirodalmi háttér, mely elsősorban Józsa László Marketingstratégia c. könyve köré épült. A kutatás fő kérdése számomra az volt, hogy milyen piaci pozíciót tölt be az Amplifon, miért tart ott, ahol, és mit tehetnek a fejlődés érdekében.             A dolgozat első harmadában szó esik az Amplifonról, ismertetem, hogy milyen cég, mivel foglalkoznak, hogy épül fel, milyen nemzetközi és piaci hátérrel rendelkezik.             Ezt követően néhány alapfogalomról esik szó, melyek ismerete, megértése nélkül a dolgozat alig értelmezhető, mint pl. hallókészülékek célja, típusai, halláscsökkenések mértéke, ennek megfelelően a készülékek fejlettségi szintjei. Később bemutatom, hogy milyen szigorú törvényi szabályozásoknak kell megfelelnie a piaci szereplőknek, hogyan működik a TB-támogatás, stb.             Ezután részletezem, hogy egy hallásvizsgálat hogyan zajlik, milyen kompetenciákkal rendelkeznek az alkalmazottak: audiológus, orvos, recepciós és hogy miért fontos a szinte tökéletes harmónia hármójuk munkája között.             Külön fejezetben nekilátok a kiválasztott kutatási módszerrel megvizsgálni, szakmai szemmel bemutatni a piacot, a fogyasztókat, a versenytársakat. Megnéztem, hogy a piaci szereplők milyen erőforrásokkal rendelkeznek, úgy mint üzletszám, foglalkoztatottak száma és pénzügyi helyzetük, majd ezeket a szempontokat összevetettem az Amplifon számaival, vállalati modelljével, politikájával és levontam a megfelelő konzekvenciát SWOT-elemzés bemutatásával.             A következő nagy fejezet a portfólió analízis jegyében telt. Megvizsgáltam a nyilvános adatok, adatbázisok és saját rendszerezéseim és kimutatásaim alapján, hogy melyik cég milyen típusú készülékekből mennyit és körülbelül milyen értékben ad el, ezáltal meghatározhatóvá vált, hogy melyik cég mekkora piaci részesedéssel rendelkezik, mind eladott darabszám, mind bevétel alapján kimutatva. Ennek eredményeképp tettem egy kis kitérőt, mely egy lehetséges részesedés, ügyfélbeáramlás növelését vizsgálta. Ez a szakellátó intézmények „piacába” ad betekintést.             Utolsó nagy fejezetem a primer kutatásomról szólt. Ez egy papír alapú kérdőíves megkérdezés volt, melyet a hallásközpontokba ellátogató ügyfelek töltöttek ki. Olyan kérdésekre kaptam választ, mint hogy milyen csatornán keresztül hallottak a cégről, milyen okból keresték fel az üzletet, van-e hajlandóságuk készülék vásárlásra, mely versenytársakat ismeri, mely márkákat részesít előnyben és mekkora összeget lennének hajlandók költeni egy hallókészülékre. Majd egy skálás kérdéssel zártam a kérdőív érdemi részét, mely az elégedettségi szintre tért ki, bizonyos szempontokra rákérdezve. Összességében egy jó támpontot, tisztább képet vázolt elém a piac helyzetéről, választ adott néhány kérdésre, hogy miért tart ott az Amplifon, ahol, és hogy miben kell fejlődnie.             Végezetül összefoglaltam, hogy milyen eredményeket kaptam, és hogy ezek pontosan mit is jelentenek. Összesítettem a piacot, majd kiosztottam a megfelelő „helyezéseket”, már ami a szereplőket illeti, és javaslatokat tettem, hogy miben kéne az Amplifonnak változtatni, hogy piaci helyzetét stabilizálja, erősítse, növelje.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kereskedelem és marketing

Supervisors

Konzulens neveKonzulens típusaAssignment, Scientific qualification, InstitutionEmail
Budavári DávidUNSPECIFIEDUNSPECIFIEDdavid.budavari94@gmail.com
Dr. Kopcsay LászlóUNSPECIFIEDegyetemi docens, Marketing Tanszék, KKKKopcsay.Laszlo@uni-bge.hu

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: hallókészülék, piaci verseny, portfólióelemzés, versenyelemzés, versenyhelyzet elemzése
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2020. Dec. 05. 14:39
Last Modified: 2020. Dec. 05. 14:39

Actions (login required)

View Item View Item