Az elektronikus kereskedelem megítélésének változása az egyes generációk körében a világjárvány tükrében

Zsidákovits Fatime (2020) Az elektronikus kereskedelem megítélésének változása az egyes generációk körében a világjárvány tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BA_GM_Szakdolgozat_Zsidákovits_Fatime_U7X5JD.pdf] PDF
BA_GM_Szakdolgozat_Zsidákovits_Fatime_U7X5JD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Zsidákovits_Fatime_U7X5JD.pdf] PDF
BA_TO_Zsidákovits_Fatime_U7X5JD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (179kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozati kutatásomat az egyes generációk (X, Y, Z és Baby Boomer) körében végeztem, mivel szeretnék információt kapni, hogy az egyes generációkra hogyan hatott a koronavírus, valamint milyen vásárlási szokásaik vannak, ha online vásárolnak. A Z generáció tagjaként az érdeklődésem középpontjában az áll, hogy más generációk hogyan vásárolnak online, valamint olyan rendszerességgel esetleg, mint a kortársaim, illetve tájékozódni, hogy e témában olvasott szakirodalmakban az elemzések, tényfeltárások mennyire függnek össze generációkra vetve. Kutatásomon keresztül szeretnék „tükröt” mutatni, illetve információt adni akár az idősebb generációknak, hogy milyen kényelmes és egyszerű online vásárolni, s hogy van más megoldás, mint a boltban a tömegek között vásárolni. A Facebookon olyan közegeket kérdeztem meg a témában, akik képviselni tudják az egyes generációkat. Nagyon érdekelt továbbá az, hogy a sztereotípiák ellenére vásárolnak-e az idősebbek többet, mint azok, akik már ebbe a rohanó világba születtek bele. Legfőképpen a koronavírus miatt érdekel a téma, mivel a vírus miatt bevezetett korlátozások miatt az emberek rá voltak kényszerülve, hogy otthonról vásároljanak. Az X generáció tagjai közül (összesen 82 fő), az Y generáció közül (összesen 79 fő) töltötte ki a kérdőívet. A Z generáció 166 fővel és a Baby Boomer 4 fővel járult hozzá a kitöltéshez. Kutatásom eredményeként elmondható, hogy az egyes generációkról kapott vásárlási szokások az online térben olyan eredményeket mutatnak, mint a tudományos szakirodalomban leírtak. Érdekesség viszont, hogy a koronavírus megjelenése nem befolyásolta őket annyira, mint ahogy gondoltam volna, mivel a többségük nem vásárolt többször vagy más termékeket online, mint a vírus előtt. A felmérés célja az volt, hogy megtudjam az elektronikus fizetési módszerek alkalmazásának trendjeit a fiatal és az idősebb generációk között, illetve a generációk közötti online fizetési szokások megfigyelése és ezen fizetési tendenciák esetleges negatív tartózkodásuk okait megismerni, illetve feltárni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Eckert Bálint
Belső
Mestertanár, Menedzsment Tanszék, PSZK
Létai Viktória
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-business, e-kereskedelem, elektronikus fizetés, Y generáció, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:47
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet