Szolgáltatási színvonal fejlesztésének lehetősége a Yusen Logistics Hungary Kft-nél

Bodnár Zita (2015) Szolgáltatási színvonal fejlesztésének lehetősége a Yusen Logistics Hungary Kft-nél. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of BodnarZita_HDASBB_szakdolgozat.pdf] PDF
BodnarZita_HDASBB_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (8MB)

Absztrakt (kivonat)

A „Szolgáltatási színvonal fejlesztésének lehetősége a Yusen Logistics Hungary Kft-nél” című szakdolgozat egy japán tulajdonú szállítmányozó cég Automotive részlegének működését és egy, a munkafolyamatokat optimalizáló, javaslatot mutat be. Továbbá betekintést enged a cégcsoport tevékenységébe, a Yusen Hungary autóipari megbízójának, a Fordnak az üzletágon belüli pozíciójába. Ezen felül a vonatkozó szakirodalom feldolgozása után költségszámítások támasztják alá a fejlesztést célzó javaslatot. A bekezdés felvázolja a témaválasztás aktualitását, valamint röviden utal a tárgyalt fejezetek tártalmára. A dolgozat témájához munkahelyem, a Yusen Logistics Hungary Kft. szolgált alapul, illetve egy 2014 őszén kiírt Ford tender, amelyet vállalatunk ismételten szeretne elnyerni. Emellett a második fejezet általános képet ad a logisztika világáról, különös tekintettel az autógyártásra. E fejezetben megismerhetővé válik a cégcsoport tevékenysége és az autóipar helyzete, ezen belül is a Ford Motor Company fejlődéséről nyerhetünk bővebb információt. A harmadik fejezet bemutatja, hogy az ISO szabványcsaládok egy minőségügyi rendszer kiépítéséhez miként szolgálnak iránymutatóként. A szervezeti felépítés meghatározása és a munkafolyamatok összehangolása elengedhetetlen a magas szolgáltatási színvonal eléréséhez. Az elvárt teljesítmény (mind az egyén, mind a vállalat szintjén) megvalósulásában nagy szerepe van a vezetőség szemléletmódjának. A TQM, mint vezetéselméleti iskola, a folytonos minőségre való törekvést ösztönzi. A negyedik fejezet a versenyképesség fogalmával foglalkozik. A folyamatos fejlesztés és megújulás a versenyben maradás alapfeltétele. Ebből fakadóan a vevői igényeknek és saját vállalatunk képességeinek, illetve lehetőségeink folyamatos feltérképezése nélkülözhetetlen. A különböző nézeteket tükröző innováció és Kaizen, mint filozófia, a munkafolyamatok optimalizálását célozza meg egyaránt. A munkafolyamatok finomítása, tökéletesítése révén a vállalat időt takaríthat meg, amely így egyik fontos forrása a vállalat versenyelőnyeinek. Az ötödik fejezet részletezi az Automotive és a társosztályok kapcsolatát a vállalaton belül, valamint a Ford tender jelentőségét. Továbbá kitér a jelenleg fennálló, és a tender elnyerésével várhatóan felmerülő kihívásokra. Ezen felül a lehetséges megoldásként szolgáló fuvarrendelés-feldolgozást segítő webportál működési elve körvonalazódik. A javaslatomat alátámasztandó költségszámításokat, valamint a lehetséges megoldás révén realizálható előnyöket öleli fel e rész. A dolgozat az összefoglalást, valamint a tanulmányok, cikkek és internetről letöltött segédanyagok felhasználását bemutató irodalomjegyzéket követően mellékletekkel gazdagon illusztrált.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Ügyletek és Logisztika Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Logisztika és Szállítmányozás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Gritsch Mátyás
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Minőségbiztosítás
Felhasználói azonosító szám (ID): Hegedűsné Orbán Éva
Rekord készítés dátuma: 2016. Feb. 10. 10:52
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet