A mountain bike versenyzők vásárlási döntését befolyásoló preferenciarendszer, illetve a piac várható trendje

Berze Gergely Péter (2014) A mountain bike versenyzők vásárlási döntését befolyásoló preferenciarendszer, illetve a piac várható trendje. Külkereskedelmi Kar.

[img] PDF
Berze_Gergely_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Azért választom ezt a témát, mert 10 éve aktívan versenyzem, jelenleg a Gödöllői Bike Zone Egyesületben. Életem során mindig közel állt hozzám a sport, főleg a MTB kerékpározás, így mivel a témában az évek alatt sok kapcsolatra tettem szert és a gazdasági válság, illetve a technika kikényszerítette a 29”-re való áttérést, a tanultak alapján izgalmas és érdekes témának gondoltam feltárni ennek okait. A mountain bike szakágban az elmúlt években történt egy trend-változás, mi szerint a több évtizeden át használt 26” kerékátmérőjű kerékpárok helyett ma már 29”-eket gyártanak. Az ,,újítások hiánya” következtében az eladások csökkentek és a gyárak több újdonság és technikai vívmány mellett, bevezették a 29” kerékméretet, ami népszerűbb lesz a kerékpárosok körében, így fellendíti az eladásokat. A Mesterképzés Szakdolgozatom célja, hogy feltárjam, és részletekbe menően bemutassam ezt a technikai és trend-változást gazdasági, marketing, üzleti és felhasználói szempontok szerint. További célom, hogy feltárjam azokat a terméktulajdonságokat, amelyek értéket teremtenek a kerékpárosok számára, illetve ezek mennyire befolyásolják az adott termék vásárlását. A kutatás kifejezetten Magyarországra korlátozódik, de interjúim során lehetőségem adódott minimális külföldi kitekintésre is. Kutatási módszerem, hogy szekunder és primer forrásokat (saját egyéni interjúim, Internetes kérdőív) alapul véve egy aktuális, gyakorlatorientált és szakmailag releváns dolgozatot írok. Az egyéni interjúimat 9 aktív kerékpárossal volt lehetőségem elkészíteni, akik közül 5-en versenyzők, 4-en kereskedők. Az online kérdőívemet 206-an töltötték ki. Ezek tükrében, úgy vélem, hogy megfelelő elemszám került a mintámba, hogy a kutatási kérdésekre érdemi választ kapjak. A Szakdolgozatom elkészítése során még pontosabb képet kaptam a legkedvesebb hobbim, a mountain bike kerékpározás piacáról, a várható trendről, illetve a versenyzők vásárlási preferenciáiról, véleményükről, viselkedésükről. Úgy gondolom, hogy minden bennem rejlő kérdésre, előzetesen és közben kialakult hipotéziseimre választ kaptam, így átfogó és releváns kutatást végezhettem. Szerencsém volt a válaszadókat illetően, mert sokan segítőkészek voltak, így gyorsan elkészíthettem az egyéni és online kérdőíves interjúimat is. További kutatási céljaim között szerepel, hogy több vezetővel készítsek interjút, valamint egy fókuszcsoportos vita levezetése, ahol a szakmai hazai helyzetéről és jövőbeli lehetőségei szerepelnek a napirenden. A kutatáshoz használt Hipotézisek: 1. A 29” kerékméret piaci bevezetése általánosan növeli az eladásokat 2. A versenyzők nem hajlamosak márka-váltásra sem vázból, sem alkatrészekből 3. A gazdasági válság kényszerítette ki a 29” kerékpár típus piaci bevezetését 4. A versenyzők körében 29” kerékpár technikailag jobb és népszerűbb elődjénél

Magyar cím

A MOUNTAIN BIKE VERSENYZŐK VÁSÁRLÁSI DÖNTÉSÉT BEFOLYÁSOLÓ PREFERENCIARENDSZER, ILLETVE A PIAC VÁRHATÓ TRENDJE

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neveKonzulens típusaBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Dr Fodor MónikaNEM RÉSZLETEZETTegyetemi docens fodor.monika@kkk.bgf.hu

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Mountain bike, Márkahűség, Kerékpárpiac, Marketingkutatás
Felhasználói azonosító szám (ID): Hegedűsné Orbán Éva
Dátum: 2015. Már. 05. 12:12
Utolsó módosítás: 2015. Szep. 29. 14:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet