A koronavírus hatásának vizsgálata az e-kereskedelemre és az online fogyasztói magatartásra a Libero példáján keresztül

Závodszky Luca (2021) A koronavírus hatásának vizsgálata az e-kereskedelemre és az online fogyasztói magatartásra a Libero példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_ZávodszkyLuca.pdf] PDF
Szakdolgozat_ZávodszkyLuca.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 12..

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat_státusz.pdf] PDF
Nyilatkozat_státusz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (262kB)

Absztrakt (kivonat)

Az internet megjelenése alapjaiban véve változtatta meg az emberi társadalmat. Először Nyugaton kezdett el terjedni, majd jutott el Magyarországra is mindennapi használata. Manapság már elképzelni sem lehet az életet nélküle. A világon milliárdnyi emberek munkája alapul a használatán és nem mellesleg a szakdolgozatom elkészítésében is nagy szerepet játszik az internet könnyű hozzáférhetősége. A felbukkanása óta hihetetlen ütemben nő a szüksége és a szerepe a világ működésében, amivel párhuzamosan a felhasználók száma is. Meggyőződésem, hogy az internet rohamos terjedése megváltoztatja az eddig jól bevált módszereket, és új lehetőségeket kínál a gazdaság szereplőinek, ezért választottam témának az e-kereskedelmet. Szakdolgozatomban az online kiskereskedelem értékesítési módszereinek és a vásárlók fogyasztási szokásainak változását vizsgálom a koronavírus hatására az eldobható pelenkapiac viszonylatában. Ezt a piacot azért választottam, mert sales és marketing gyakornoki pozícióban dolgozom az Essity Hungary Kft-nél, amely vállalatnak egyik neves márkája többek között a Libero. A Libero példáján igyekszem szemléltetni az online térben való aktivitás fontosságát, amiben a márka élen jár. Marketingstratégiájuk központi eleme a Libero Klub és a közösségi média oldalak működtetése, ezen felül online kampányokkal is erősítik jelenlétüket. Kutatásom során szándékoztam vizsgálni, felmérni és megismerni a fogyasztói igényeket, elvárásokat, ezáltal egy olyan következtetésre jutni, amely segít alátámasztani vagy felülírni valamely hipotézisemet. Úgy gondolom, hogy sikerült sok szempontból felmérnem az online kiskereskedelmet és a fogyasztói szokásokat is. A hipotéziseim kiértékelése rávilágított arra, hogy van, amit nem megfelelően feltételeztem a kutatás előtt, de volt olyan feltevésem is, amit sikerült alátámasztanom. Az online vásárlás lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy bármilyen terméket könnyen megtaláljanak és megismerjenek, mivelhogy rengeteg visszajelzés található ma már az interneten, akár komment és videó formájában is. A fogyasztónak ezáltal sokkal könnyebb dolga van a vásárlási döntés meghozatalában, nemcsak az elérhető széles választék miatt, hanem egyszerűen össze tudja hasonlítani a helyettesítő termékeket is ár, minőség vagy tulajdonság szempontjából. Emiatt az online fogyasztói magatartás eltérő a hagyományos bevásárlási szokásoktól, mert jóval árérzékenyebbek és tájékozottabbak azok, akik interneten keresztül vásárolnak. A járvány fokozta ezt az árérzékenységet, azonban átformálta a fogyasztókban a helyettesítő termékek iránti rugalmasságot is a kezdeti időszakban. A diszkontok és a hipermarketek helyzetét is valamilyen szinten megváltoztatta a koronavírus megjelenése. A pánikvásárlások során az emberek jellemzően ritkábban mentek el bevásárolni, de akkor nagyobb tételben tették. Megnövekedtek a kosárértékek és csökkenni kezdett a vásárlások számának gyakorisága. Ez a tendencia később átalakulni látszott, de a drogériák mellőzése és a hipermarketek forgalmának lankadása továbbra sem változott. Egyértelműen a diszkontok kerültek ki győztesként a helyzetből, akik a kiszolgálást tervezik átkonvertálni az online térbe is. Ezenkívül új szereplők megjelenését is eredményezte, akiknek a jövője nehezen megjósolható – egy részük valószínűleg megmarad a járvány lecsengése után is, és lesznek, akik eltűnnek a piacról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabó Márton
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Szabó Zoltán
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, trendek, vállalkozás marketingstratégiája
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 21. 15:53
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 21. 15:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet