Cultural shock in Business

Aslanova Diana (2021) Cultural shock in Business. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Diana Aslanova_Thesis.pdf] PDF
Diana Aslanova_Thesis.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (546kB)

Absztrakt (kivonat)

The main goal of this thesis work is to research culture shock in business, particularly in Kazakhstan. Research study was conducted with the senior managers from four different multinational companies by determining multiple questions how HR expertise of multinational enterprises avoids the cultural differences and culture shock in their organization . The results were recorded about the HR expertise that they have had for over the time to avoid the culture shock of the foreign employees.  The thesis work consists of two chapters. In chapter one, the terms of culture and acculturation have been reviewed in terms of theory. In the second chapter, the research methodology of the study has been introduced, following by findings from the interviews. Afterwards, the results were discussed as a part of chapter 2 and concluded in the end of the work.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Merliot-Almássy Eszter
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: business planning, case studies, cultural diversity, international cooperation, trend
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:02
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet