A home office-ra, illetve távmunkára való átállás vezetői és szervezeti kihívásai a közigazgatásban

Asztalos Károly Zsombor (2021) A home office-ra, illetve távmunkára való átállás vezetői és szervezeti kihívásai a közigazgatásban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Asztalos Károly Zsombor G3XR1R A home officera illetve távmunkára való átállás vezetői és szervezeti kihívásai a közigazgatásban.pdf] PDF
Asztalos Károly Zsombor G3XR1R A home officera illetve távmunkára való átállás vezetői és szervezeti kihívásai a közigazgatásban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Asztalos_Károly Zsombor.pdf] PDF
BA_O_Asztalos_Károly Zsombor.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (577kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a home office-ra/távmunkára való átállás szervezeti, illetve vezetői kihívásai a közigazgatásban. A téma már csak aktualitása miatt is érdekes, hiszen a COVID-19 egyik hozománya volt, hogy minden munkahelyen ahol adminisztratív, irodai munkát végeznek meg kellett szervezni a home office-ra való átállást. Dolgozatom első felében szeretném pontosan meghatározni a home office/távmunka fogalmát és az azok közötti különbségeket, mind definíció szintjén, mind jogilag. Fontosnak tartom kihangsúlyozni a szakdolgozatomban, hogy a home office és a távmunka nem a kitört járvány után létrejött fogalmak, hiszen ezeket a munkaformákat már sokkal régebb óta alkalmazzák. A COVID előtti és utáni időszak közötti legnagyobb különbséget az adja, hogy míg nem vetett életünkre árnyékot a koronavírus addig ezek csak opcióként léteztek, viszont alatta, illetve utána már az emberek védelme és a vírus visszaszorításának az érdekében muszáj és bizonyos esetekben kötelező volt átállni ezekre a munkavégzési fajtákra. Ebből adódóan nagyon sok kihívással kellett, kell szembenéznie a mai napig a cégek nagy részének, szervezeti és vezetői szinten is. Ezek után sorra veszem e típusú munkavégzéseknek az előnyeit és hátrányait a munkáltató és a munkavállaló szempontjából is. A dolgozatom második felében a kutatási kérdésemre keresem a választ, ami a következő: Milyen szervezeti és vezetői kihívásokkal járt a távmunka és a home office kötelező bevezetése a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalban? Mivel ebben a témában nehéz konkrét, esetleg számszerű következtetéseket levonni ezért elsősorban kvalitatív kutatást fogok végezni.  A kutatást mélyinterjúk formájában tervezem elvégezni és az interjúalanyaim vezetők és volt vezetők lesznek. Erre azért van szükség, mert így sokkal m átfogóbb képet kaphatok a ebben a témában és sokkal pontosabb következtetéseket tudok majd levonni. A dolgozatom záró részében a kapott eredményeket szeretném elemezni, amiket az interjúvolás során kaptam és összevetni dolgozatom első felével. Ezek után konklúziót vonok az egészből és javaslatokat szeretnék tenni, hogy mik azok, amivel enyhíteni lehet a kihívásokat (ha lehetséges).

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kisvárdai Gábor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Eckert Bálint
Belső
Mestertanár; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: előnyök, hátrányok, home office, kihívások, közigazgatás, távmunka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 07. 11:27
Utolsó módosítás: 2022. Már. 07. 11:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet