Town Image and Marketing Opportunities in the Context of the Destination Tourism and City Marketing: Eger, Hungary

Papp Eszter (2015) Town Image and Marketing Opportunities in the Context of the Destination Tourism and City Marketing: Eger, Hungary. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

In my thesis, I would like to show how tourism has developed in recent years, focusing on Eger City in Northeast Hungary. I have personal connection to Eger, since this is the town, where I was born and spend my first 18 years. In the first chapter, my goal is to clarify the definitions related to destination management, the structure of the Destination Management Organization (DMO) Eger and its fields of operation. I write more in detail about the activities in connection with marketing in the destination management system, and analyse it in the context of municipal development in Eger. In the second chapter of my dissertation, I will deal with Eger city marketing, and also explore the local government vision, its mission and image building of the city. I will argue that destination organization and local government essentially need to collaborate effectively, in order to present a strong city image and an innovative city marketing.

Magyar cím

Imázs és marketing fejlesztési lehetőségek a desztináció menedzsment kontextusában és városmarketing:Eger, Magyarország

Angol cím

Town Image and Marketing Opportunities in the Context of the Destination Tourism and City Marketing: Eger, Hungary

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelmi Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és Marketing (angol nyelven)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Papp Judit
NEM RÉSZLETEZETT
Adjunktus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: City marketing, Marketing , destination management, Eger, destination image
Felhasználói azonosító szám (ID): Bakos Katalin Mária
Rekord készítés dátuma: 2015. Dec. 02. 09:07
Utolsó módosítás: 2016. Ápr. 07. 13:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet