The present and the future of e-commerce: online marketing tools at DHL

Balogh Csenge (2015) The present and the future of e-commerce: online marketing tools at DHL. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Dissertation - Csenge Balogh.pdf] PDF
Dissertation - Csenge Balogh.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (602kB)
[thumbnail of Kérelem jóváhagyása.jpg] Kép (JPEG)
Kérelem jóváhagyása.jpg
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (33kB)

Absztrakt (kivonat)

In my dissertation I have focused on the e-commerce and marketing including the most common tools. The whole topic is introduced through the operation of DHL Express in Hungary, thus it gives a real example from the real life. At the first half of my dissertation I have approached the topic from the point of view of literature, the works of professionals as secondary research. At the second half of my dissertation I have placed the whole topic to the Hungarian business unit of DHL Express and examined how theories work in real life. I have even done primary research in order to have precise, relevant and current data, so I had 6 interviews with the most helpful employees of the company. As a result of these primary and secondary researches I have drawn a complex and detailed picture about the present and the future of e-commerce and online marketing. During my work I had 5 hypotheses related to my topic which were researched and examined. At the end of my study I was able to accept or reject these hypotheses as a consequence of my researches and efforts during my work. In the conclusion I have even identified some surprising facts about the current situation, which hopefully provide interesting facts to the kind readers of my dissertation.

Magyar cím

Az e-kereskedelem jelene és jövője: online marketing eszközök a DHL-nél

Angol cím

The present and the future of e-commerce: online marketing tools at DHL

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Gazdálkodás (angol nyelvű)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Eszes István
NEM RÉSZLETEZETT
főiskolai tanár, PhD

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digital marketing, Online marketing in Hungary, E-commerce, E-commerce, online sales, Logisztika
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2015. Dec. 05. 08:03
Utolsó módosítás: 2016. Máj. 17. 14:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet