Erasmus program, a hallgatói mobilitásban rejlő előnyök a diákok foglalkoztatottsága szempontjából

Kaszab Dóra Erika (2014) Erasmus program, a hallgatói mobilitásban rejlő előnyök a diákok foglalkoztatottsága szempontjából. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kaszab_Dora_Erasmus program_a hallgatoi mobilitásban rejlo elonyok a diakok foglalkoztatottsaga szempontjabol.pdf] PDF
Kaszab_Dora_Erasmus program_a hallgatoi mobilitásban rejlo elonyok a diakok foglalkoztatottsaga szempontjabol.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (717kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozat szinopszis A készítő neve: Kaszab Dóra Erika E-mail: kaszab.dora@gmail.com Témavezető: Lisányi Endréné Dr. Beke Judit E-mail: lisanyi.endrene@kkk.bgf.hu A dolgozat munkacíme: Erasmus program, a hallgatói mobilitásban rejlő előnyök a diákok foglalkoztatottsága szempontjából Célkitűzés Szakdolgozatomban arra vállalkozom, hogy bemutassam az Európai Unió oktatáspolitikájának azon innovatív programját, mely Európa minden területéről vonzza a diákokat, az Erasmust, azon belül pedig, hogy feltárjam, könnyebb elhelyezkedési esélyeket biztosít-e a munkaerőpiacon a program által szerzett tapasztalatok és tudás. A téma kifejtése során foglalkozom az Erasmus program kialakulásáig vezető úttal, magával az Erasmus programmal, az elmúlt évek statisztikai adataival, a programból fakadó pozitív hatásokkal, a jelenlegi foglalkoztatottsági helyzettel, valamint az érdekcsoportok, a diákok, a munkaadó és az egész folyamatot átlátó Erasmus koordinátor véleményével. Vizsgálat elvégzésének indoklása A téma azért tekinthető aktuálisnak, mert nem csak Magyarországon, de egész Európában felerősödött a verseny a munkaerőpiacon, hiszen egyre több a jól kvalifikált, felsőfokú tanulmányokat végzett ember, a munkáltatóknak ezáltal sokkal magasabbak az elvárásaik, így egyre fontosabb, hogy a munkavállaló olyan készségekkel rendelkezzen, melyekkel kimagasodhat versenytársaival szemben. Az Erasmus pedig ilyen készségek elsajátításához járul hozzá. A téma gyakorlati hasznossága szempontjából azt szeretném bemutatni, hogy az Erasmus program résztvevői, a program során szerzett tudásból profitálhatnak, könnyebb elhelyezkedést biztosít nekik a munkában, előnyt kovácsolhatnak tapasztalataikkal a munkaerőpiacon Módszerek és szakirodalom Munkámban külön fejezeteket szánok a primer kutatásaimnak. Egyrészt az Erasmus programban részt vett magyar diákok véleményét kutató kérdőívvel igyekszem feltárni azt, hogy számukra milyen előnyöket jelent az Erasmus programban való részvétel, hogyan látják a munkában való elhelyezkedési esélyeiket a programban való részvétel után. Majd egy volt Erasmus koordinátorral készített mélyinterjúval a magyar diákok mellett a külföldi diákok helyzetét és esélyeit is kutatom. Külön részt szentelek egy másik interjúnak, mellyel a munkáltató véleményét igyekszem feltárni, egy olyan cég munkaügyi vezetője által adott válaszokkal, mely cég számos külföldi partnerrel rendelkezik, külföldi tapasztalatokkal, tanulmányokkal rendelkező alkalmazottakat foglalkoztat, akik mindennapos munkát folytatnak a külföldi partnercégekkel. A primer kutatás mellett szekunder kutatást is folytattam, a téma feldolgozásában olyan szerzők műveit használtam segítségül, mint Augustijn Cornelius, Pierre Bourdieu, Egedy Tamás, Forgács András, Gabriel és Daniel Cohn-Bendit, Loboda Zoltán, Mark Kurlansky, Schiffer Péter, valamint az Európai Unió és az Európai Bizottság ebben a témában készült tanulmányai, kutatásai, ezen kívül szakmai kiadványok és a témában készült tanulmányok voltak segítségemre.

Magyar cím

Erasmus program, a hallgatói mobilitásban rejlő előnyök a diákok foglalkoztatottsága szempontjából

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi és Európa-tanulmányok Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
PhD Lisányi Endréné Dr. Beke Judit
NEM RÉSZLETEZETT
Főiskolai docens

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Európai Unió, Oktatáspolitika, Erasmus, Foglalkoztatottság
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2015. Már. 05. 12:16
Utolsó módosítás: 2015. Okt. 28. 11:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet